#sundnovember – er kaffe sundt?

– Vi har spurgt træningsekspert og forfatter Anne Bech

Kaffe er kun slemt i overforbrug, eller hvis du har en krop, der er meget stresset. Hvis du blot vil være mere sund og passe godt på din krop, så kan du følge de 5 kaffe-regler og nyde din kop kaffe med god samvittighed!

Annes 5 kaffe-regler

– Kaffen skal være økologisk. Kaffe er noget af det, der er sprøjtet allermest og tager allermest imod pesticider. 


– Det skal være ”rigtig” kaffe. Altså ikke sådan noget quick-snap-kaffe, der 
ikke har set rigtig kaffe meget længe. Friskbrygget kaffe har stadig bønnernes antioxidanter intakte. 


– Drik ikke kaffe meget senere end kl.16. Så kan det påvirke din nattesøvn, og den er utrolig vigtig, når du skal være slank og stærk. 


– Drik aldrig din kaffe lige efter træning. Dine kortisolniveauer (stresshormo- ner) stiger efter en kop kaffe, og det er den stik modsatte effekt, du vil have efter træning. 


– Drik ikke din morgenkaffe på tom mave. Det er meget hårdt for maven at få ren kaffe som det første. 


Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

8 råd til bedre hud

Køb bogen GLØD – Sund kost, Smuk hud Af Christian Grønhøj og Morten Fenger   Indeholder reklamelinks Kost har stor betydning for hudens sundhed, og