#sundnovember – er kaffe sundt?

– Vi har spurgt træningsekspert og forfatter Anne Bech

Kaffe er kun slemt i overforbrug, eller hvis du har en krop, der er meget stresset. Hvis du blot vil være mere sund og passe godt på din krop, så kan du følge de 5 kaffe-regler og nyde din kop kaffe med god samvittighed!

Annes 5 kaffe-regler

– Kaffen skal være økologisk. Kaffe er noget af det, der er sprøjtet allermest og tager allermest imod pesticider. 


– Det skal være ”rigtig” kaffe. Altså ikke sådan noget quick-snap-kaffe, der 
ikke har set rigtig kaffe meget længe. Friskbrygget kaffe har stadig bønnernes antioxidanter intakte. 


– Drik ikke kaffe meget senere end kl.16. Så kan det påvirke din nattesøvn, og den er utrolig vigtig, når du skal være slank og stærk. 


– Drik aldrig din kaffe lige efter træning. Dine kortisolniveauer (stresshormo- ner) stiger efter en kop kaffe, og det er den stik modsatte effekt, du vil have efter træning. 


– Drik ikke din morgenkaffe på tom mave. Det er meget hårdt for maven at få ren kaffe som det første. 


Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

First Impression

Ingredienser2 dele hindbær gin 4 dele frugtig rosé 8 dele hyldeblomst tonic   GARNISH Hindbær I denne weekend løber Copenhagen Rosé Festival af stablen. Har