Klummer

Stokholm tur-retur: På bryllupsrejse i Milano

Vi var mege trætte og tømmermændsramte ovenpå brylluppet. Og dagen efter gik med at pakke gaver op, og være fuldstændig uduelig. Men det bevidner jo bare om en mega fed og sjov fest. Da vækkeuret ringede kl 06.00 mandag morgen, var det ikke med min gode vilje, at jeg stod op. Det var kun fordi vi skulle på bryllupsrejse og det eneste jeg skulle foretage mig, var at gå i bad, tage tøj på og sætte mig ind i en taxa. En taxa som var nødt til at køre en omvej, forbi Isabellas veninde Rikke, fordi hun havde lånt en jakke af isabella, som skulle med på turen. Det lærer jeg aldrig at forstå ved kvinder. Det der med at låne tøj ud til højre og venstre. Det vil jo være det underligste i verden, hvis jeg i panik, ringede til min kammerat Joakim og sagde “jeg skal til fest, jeg har ikke noget at tage på, må jeg låne en skjorte?” Jeg er ret sikker på, at jeg vil få et nej. Naturligt nok.

“Det vil jo være det underligste i verden, hvis jeg i panik, ringede til min kammerat Joakim og sagde “jeg skal til fest, jeg har ikke noget at tage på, må jeg låne en skjorte?” Jeg er ret sikker på, at jeg vil få et nej”

Nå, men vi fik altså hentet jakken, tjekket vores kuffert ind, betalt for overvægt og fløj til Italien, nærmere bestemt Venedig, som vores første stop. Der havde vi en enkelt overnatning, på et meget antikt og luksuriøst hotel. Vi var total turister i de dage: sejlede i gondol, og drak kaffe på Marcuspladsen med klassisk musik, til udsigten af kinesere der tog billeder mens de holdt duerne i hånden. Hvad foregår der?

LÆS OGSÅ: Stokholm tur-retur: Kirkeklokkerne ringer

Efter et døgn i Venedig tog vi en vandtaxi til banegården og hoppede på toget videre til Milano.
Her tjekkede vi ind på Palazzo Parigi Hotel, som på alle måder er anbefalelsesværdigt. Der stod en kæmpe buket blomster på væreslet fra svigermor og svigerfar sammen med to flasker champagne, én fra hotellet og én fra kære venner i Jylland. Så er man sgu på bryllupsrejse!! En flaske til hver.

“Vi var total turister i de dage: sejlede i gondol, og drak kaffe på Marcuspladsen med klassisk musik, til udsigten af kinesere der tog billeder mens de holdt duerne i hånden”

Vi skulle bo i Milano i fem dage i luksus, med dejlig italiensk mad, cocktails og det aller vigtigste selvfølgelig: hinanden. Vi var så trætte efter hele bryllupsfesten og så overvældet, at vi tog det meget med ro…eller det vil sige: mit dankort bløder. Jeg havde ikke bare skudt mig selv i foden, ved at tage Isabella med til Milano, jeg vil nærmere betegne det som at skære min fod i småstykker med en sløv ostehøvl. At tage en meget moderigtig og kvalitetsbevidst ung dame med til en modeby som Milano, er som at tage børn med på McDonalds. De vil have alt, deres hjerte banker hurtigt, de er lang tid om at blive færdige og når man fortæller dem, at nu vil man gerne hjem, begynder de at græde og tigger om en Chanel-taske.

LÆS OGSÅ: Stokholm tur-retur: Jeg står for indbydelserne

Jeg søgte moralsk støtte, da jeg talte i telefon med min far. Men der var ikke meget hjælp at hente. Som han så smukt formulerede det. “Så er det kun lige begyndt”, og det er vores ægteskab også. Nu venter der et helt liv i medgang og modgang. Med mange shoppeture og møder i banken. Med små blege, sjove børn og et koldt glas hvidvin i sommerhuset med min helt egen mussemor aka. Fru Stokholm. Jeg er i bund og grund en meget heldig og lykkelig ung komiker.

Nu har i læst alt om forlovelsen, bryllupsforberedelser, mine paniske tanker og nervøsitet. Jeg har fortalt hvor dum jeg til tider kan være og også bestræbt mig på at være ærlig og ikke kun sjov. For det skal en klumme som denne jo også rumme. Så jeg vil sige tusinde tak for, at du læste med.

“Vi var så trætte efter hele bryllupsfesten og så overvældet, at vi tog det meget med ro…eller det vil sige: mit dankort bløder. Jeg havde ikke bare skudt mig selv i foden, ved at tage Isabella med til Milano”

Jeg slipper ChriChri og klummelivet for nu og kaster mig over mit One-manshow som også skal skrives. Så hvis du har lyst til at grine meget mere af mig og mussemor, så køb endelig billetter til min tour næste efterår, når jeg rejser rundt med showet ”Mit liv som Nikolaj Stokholm”

Se tourplan og billetinfo på nikolajstokholm.dk