En (halv)billig tur til Tyskland i en fed bil (en del af turen var jeg endda tvunget til at være nøgen).
Hvis man følger mig på de sociale medier, vil man tro, at jeg altid arbejder, men det gør jeg ikke. Jeg er god til at holde fri. Rigtig god. Jeg er 47 år, og jeg har knoklet siden jeg var 16, hvor jeg åbnede mit første firma. Så jeg ved altså godt hvad jeg gider at lave, og hvad jeg ikke gider at lave.
Bilerne er min ’’fritidsbillet’’, som jeg bruger til at komme væk og få ro på tankerne.
LÆS OGSÅ: Kiss & Drive: Den vildeste Porschetur
Hver uge når jeg får en ny bil, kigger jeg på den, og finder en god vinkel på hvordan jeg kan anmelde den. Det skal være noget ’’rigtigt’’, og samtidig noget brugbart. Eller bare noget rigtig blær.
Da jeg så den nye version af FORD KUGA, den som hedder Kuga Vignale, tænkte jeg, at det var tid til en lidt længere køretur. Ford Kuga Vignale sparer ikke på interiøret, men den koster også lidt over en halv million kroner. Lædersæder, Firehjulstræk, fed anlæg, god GPS und alles! Der er plads til hele familien eller dig selv og alle dine tasker og træningsudstyr.
Jeg elsker sauna, damp og massage, og da jeg havde et møde i Hannover, tænkte jeg, at det nu var tid til at tage på miniferie med bilen. Mine små breaks indeholder ofte en biltur, lidt lækkert mad og sauna. I forbindelse med turen ville jeg denne gang prøve et af de mange termiske spasteder, som jeg har hørt om i Tyskland.
Det endte med Alter – Meierhof, lige på den anden side af grænsen. Læs mere her.
Det var specielt fedt, hvis man godt kan lide indretning fra et meget rigt forstadskvarter i Gl. Holte fra 1984. Lidt for dyrt, men til gengæld fantastisk mad!
MEN MEN MEN… I Tyskland må man IKKE have badetøj på. Hverken i sauna eller i dampbad… WTF!! Jeg er faktisk ret genert, og jeg skal hilse og sige, at jeg har set RIGELIGT af Tyskland uden tøj på nu. Jeg klarede mig med et håndklæde, og nød både massage og sauna, men slappede aldrig helt af, for håndklæderne var for små…
Jeg havde på fornemmelsen, at den her Ford Kuga Vignale kørte meget langt på literen. Det skulle (til dels) vise sig at være rigtigt, hvis ikke det havde været for de 150 kilometers kø jeg sad i, i Tyskland. Og det er dumt i en dieselbil, glem hvorfor, det er dumt i en dieselbil. Egentlig ville den nok have kørt 17/18 km. på literen, hvilket er godt for en 4×4 SUV i den størrelse. Jo tungere og hurtigere en bil er, jo dyrere er den i brændstof.
Læs her et sjovt chart om hvordan du kører længere på literen.
LÆS OGSÅ: Kiss & Drive: Endelig kan man sende SMS, mens man kører bil!
Den her Ford Kuga Vignale har kostet 0,86 øre pr. km. og med bro retur på 440 kr. Oveni det kostede den tur mig 1520 kr. for 2 personer i transportudgifter.
Jeg tankede i alt for 1080 kr. og kørte 1400 kilometer.
Vi brugte 450 kr. på Airbnb og en formue på SPA.
Jeg har selv længe troet, at enhver bilferie var ALT for dyr. Men hvis du forbereder dig, og her mener jeg, at du har en brændstoføkonomisk bil, elsker at sidde i en bil og skråle til musik, elsker Raststelle og i det hele taget elsker at tage på eventyr, ja så skal du helt klart overveje at tage på flere minibreaks i Europa.
Læs alt om Ford Kuga Vignale her.
Min næste langtur i bil, bliver til Paris til foråret, og jeg lover at du ’’kommer med’’.
Men først se med fra min tur til Tyskland i den nye Ford Kuga Vignale. Dyt