4 gode trænings-vaner

Adopter bare nogle af disse gode træningsvaner så kan det være, at din #Sundnovember bliver en smule nemmere at overkomme. 

Når tiden er knap
Hvis du ikke har tid til både cardio træning og vægttræning, vælg vægttræning. I følge en undersøgelse (baseret på mænd), fandt man ud af, at mænd der daglig lavede 20 minutters styrketræning forbrændte mere fedt end dem som brugte tiden på at lavede cardio aktiviteter. (Man mener at resultatet også kan overføres til kvinder)

HIIT
HIIT træning øger mængden af adrenalin i blodet. Hele processen ved HIIT træningen vil fortælle din krop, at den skal frigive mere fedt. 

LÆS OGSÅ: 3 ting du skal gøre inden du går i bad

Sov så meget du kan
En undersøgelse foretaget blandt en gruppe af mennesker under 40 år, der sov omkring fem timer om natten, havde en større BMI end dem som sov længere tid. Bortset fra at din søvnighed roder med dine hormoner, så frigiver den også kortisol som lagre fedt.

Undgå ikke et måltid 
Hvis du gør det, bliver du bare enormt sulten. Det kan også føre til fedtlagring på din mave. Spis godt og sundt!

Kilde: O Magazine 

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet