Life&Beyond

6 LinkedIn tips til at skabe dit personlige brand

6 LinkedIn tips til at skabe dit personlige brand

Du ved det sikkert allerede, men en stærk og opdateret LinkedIn profil, er en vigtig faktorer for din karriere. Det kan godt være lidt af en jungle at finde rundt i, og finde ud af hvad man skal skrive i sin profil, så man ikke bliver usynlig på den store platform. Du skal ind og ’’sælge’’ dig selv bedst muligt, samt skabe en profil, andre vil huske og finde interessant. Du skal ind og fortælle andre hvad det er, der gør DIG unik, samt hvad dine nøglekompetencer er.

LÆS OGSÅ: Sådan lander du drømmejobbet

Vi hjælper dig derfor på vej, så du kan bruge LinkedIn til personlig branding, og så du kan få skabt dig en stærk profil, der skiller sig ud.

1. Få taget et professionelt billede
Ifølge en undersøgelse fortaget i 2016 af Linkedin, er en profil med et billede meget mere vist og besøgt, end profiler UDEN et billede. Hvis du har råd eller kender nogle gode fotografer, så få taget et professionelt billede. Men vær kritisk med valg af billede! Det siger nok lidt sig selv, men det er en dum idé at have et festpræget billede, hvor man viser meget hud eller står med en øl i hånden  Vælg et billede hvor du ligner dig selv, men alligevel et billede hvor du repræsenterer dig selv på bedste vis.

2. Få skabt en mere strategisk overskrift
Prøv her at få skabt en teaser, så folk bliver fanget og derved klikker ind på din profil!

En god og fangende overskrift er vigtig på grund af to ting:

  • Det skaber det første indtryk af dig
  • OG det er de søgeord der gør, at andre finder dig og din profil. 

For at lave en god overskrift, er det en god ide at:

  • Være specifik omkring hvem du er og hvad du laver 
  • Få inkorporeret relevante søgeord

Undgå at bruge ordet ’’arbejdsløs’’ i din overskrift. Brug i stedet søgeord, der formidler din værdi. 

3. Anbefalinger
Sørg for at digitalisere dine gamle anbefalinger og hvilke arbejdspladser du har arbejdet på.  Hav dem stående på din profil, så de er tydelige for de besøgende at læse. Det giver andre muligheden for at se, at det du skriver på din profil, ikke bare er ord der KUN kommer fra dig.  Og så husk, at det er tilladt at prale! 😉

4. Få opbygget en engelsk profil
For at ramme så mange forbindelser, arbejdspladser og så videre, så er det en god idé at lave sin profil både på dansk og engelsk. 

5. Job beskrivelser
I dine jobbeskrivelser er det en god idé at skrive hvad man lærte på sine tidligere arbejdspladser, og knap så meget hvad man gjorde. Sørg for at gøre det dybdegående! Det er noget virksomhederne ligger stor vægt på, og det giver et godt billede af, hvordan man som person arbejder.

LÆS OGSÅ: 10 skarpe til karriere-eksperten

6. URL titel
Du kan styrke dit personlige brand på LinkedIn, ved at lave din egen URL titel. Altså lave en tilpasset webadresse til din offentlige profil, så den får et mere personligt præg.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *