De fire trin til eksamenspower

Trin 1: Opbyg et stærkt fundament

Din daglige ernæring er en vigtig medspiller, når det handler om at øge din mentale ydeevne og dermed styrke din studiepower. Med de rette justeringer kan kosten samtidig ruste kroppen til at modstå eksamenspresset og de skader, som en eventuel stress truer med at forvolde.

Trin 2: Optimer din energibalance

Så er det nu, det gælder! Pensum er læst, og opgaven afleveret. Det, der venter, er de mundtlige og skriftlige eksamener, hvor din præstation hen over nogle få timer afgør, om du scorer de bedst mulige karakterer eller forspilder dit akademiske potentiale. Kapitlet vejleder dig målrettet til den bedst mulige forberedelse og eksekvering i de afgørende eksamensdøgn.

Trin 3: Bedst, når det gælder

I ugerne, hvor der læses intenst til eksamen eller skrives på opgaven,er det afsindig vigtigt at forvalte energien bedst muligt. Det nytter ikke noget at knokle igennem med hovedet under armen for at brænde ud halvvejs gennem forløbet. Tænk tilbage på skolernes motionsløb eller andre løbestævner. Her nyttede det jo heller ikke noget at spurte af sted fra start uden tanke for konsekvenserne, for så at måtte stoppe længe før mål med mælkesyren sprøjtende ud i hver eneste muskelfiber. Lær hvordan du disponerer kræfterne optimalt og genoplader batterierne, således at ydeevnen forbliver på et konstant højt niveau gennem alle de vågne timer og i hele eksamensperioden.

Trin 4: Hvil ørerne

Det er fristende at hive stikket ud, lige så snart den sidste eksamen er overstået. Men tag dig i agt. Har kroppen været underlagt et stort pres, risikerer du, at immunforsvaret klapper helt sammen. I stedet for at slænge dig ved poolen ender du med at ligge snothamrende forkølet inde i din seng – medmindre du tager kapitlets råd og vejledning til efterretning.

LÆS OGSÅ: Der er mig, og så er der mine 12-tals veninder

Drømmer du om at få mere end blot dette lille overblik af de 4 trin, så du kan være helt klar til dine eksamener, så køb bogen her, og få optimeret alt lige fra din kostplan, din søvnrutine og din mentale sundhed, med de rette redskaber og strategier. 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet