Sådan får du mindre stress og bedre karakterer

Facts


‘Eksamenspower’ af Martin Kreutzer

– Køb bogen her – 

Eksamen.. We know.. Så bliver det ikke meget mere stressende og anstrengende! Sidder du også dybt koncentreret i studierne for tiden, så kan det være at du lige skal trække næsen ud af bogen et øjeblik og læse med en gang! 

LÆS OGSÅ: 3 måder at forstå din stressreaktion på

Det er ikke nemt at være ung i dag! Et stigende antal af unge oplever et ekstremt præstationspres, som i mange tilfælde ender med stress, præstationsangst og depression. Dette ses især i eksamensperioden, hvor flere og flere unge sættes på hjertemedicin og propper sig med de såkaldte “study drugs” for at klare presset. Det synes Martin Kreutzer er lidt af et skråplan og han har derfor skrevet den skønne bog ‘Eksamenspower’, som tilbyder et sundere alternativ til alle de stressede studerende. 

Gennem bogens 100 sider, gennemgår Martin Kreutzer, hvordan man med den rette strategi omkring ens kost, søvn og generelle livsstil, kan optimere sin mentale ydeevne og reducere sin stress. Her giver han alt fra konkrete kostplaner, til gode råd, vejledning og effektive redskaber til hvordan du gennem ernæring, motion, søvnoptimering og mentale strategier kan mindske den belastning din krop og mentale sundhed udsættes for i eksamensperioden. 

Nedenfor kan du læse et uddrag af bogen, så du kan få et lille indblik i hvad du får med Martin Kreutzers letlæste eksamensbog.

Læs uddraget af bogen her:  

De fire trin til øget eksamenspower

Bogen er tænkt som en håndbog og manual til det stærkest mulige studieliv. Fokus ligger både på at løfte din evne til at lære og på at hjælpe dig med at tackle eksamensstress. I sagens natur kan bogen havne i dit skød på vidt forskellige tidspunkter af studieåret, og derfor har jeg delt den op i tre kapitler, der hver især definerer behovene for en specifik periode, som den optræder i gymnasiet, på CBS, KU, AU eller hvor du nu læser. Det vil være helt optimalt, hvis du sidder her i dag og ser frem til en relativt afslappet periode. I så fald kan du anvende bogen i kronologisk orden og gennem anvendelsen af de tre trin blive stærkere og stærkere, kulminerende med den perfekte eksamenspower. Realistisk set vil der dog være dem, der først falder over bogen på tærsklen til en lang og tung skrivefase, hvor semesteropgaven eller specialet er i fokus. Er det tilfældet, vil der hverken være tid eller overskud til at gå i gang med trin 1. Hop i stedet direkte til trin 2, som er målrettet tiden med øget studiepres.

“Selv hvis du er helt derhenne, hvor eksamenerne vælter ned om ørerne på dig, er der hjælp at hente.”

Skynd dig i givet fald frem til trin 3, der rummer helt konkrete retnings- linjer til, hvordan du toptuner maskineriet til at levere den bedst mulige eksamen ud fra et energimæssigt synspunkt. Følger du anvisningerne punkt for punkt, er du kun få timer fra at have løftet din eksamenspower til nye højder!

Trin 4 handler om perioden efter eksamen, hvor du trækker stikket ud og tager dig en velfortjent pause. Det burde der umiddelbart ikke være nogen ben i, men faktisk kan man sagtens optimere denne periode – og undgå fatale brølere. Hvordan ”du” gør, kan du læse om sidst i bogen.

Få de 4 trin her 

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet