Sådan får du en mindre stresset hverdag

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med de nævnte hjemmesider i artiklen

Der er ingen tvivl om, at der stor forskel på at lide af stress og føle sig stresset en gang imellem. Ikke desto mindre er stress yderst skadeligt for både psyken og fysikken – uanset i hvilken form du oplever den. Er dit stressniveau blevet så højt, at det påvirker dit humør og overskud, bør du helt klart se på, hvordan du ved hjælp af små ændringer, kan få mere overskud i din hverdag. Her guider vi dig til tre forskellige måder at få en mindre stresset hverdag.

LÆS OGSÅ: Spørg Christiane del 2: Her er svarene på jeres spørgsmål 

Husk at sige nej
Du kan først og fremmest ikke få en mindre travl hverdag, hvis du bliver ved med at sige ja til alting. Det er et kendetegn for danskerne, at de generelt er dårlige til at sige nej. Og ja, det er ofte nemmere sagt end gjort at melde afbud til en fest eller sige nej til at passe naboens børn, men kan du mærke, at overskuddet ikke rigtigt er der, så lyt til din mavefornemmelse og sig nej. Det er altså ok, at melde fra nogen gange.

Ved at blive bedre til at melde fra vil du opleve, at du får mere overskud til at gøre det, du rent faktisk kan lide at lave og får overskud af. Det er muligt, at du vil komme til at skuffe nogle mennesker, men man kan jo ikke gøre alle glade, vel? Det er i hvert fald vigtigt, at du tager dine stresssymptomer alvorligt.

Rejs og oplev 

Hvordan skal man nogensinde få en mindre travl hverdag, når man har fart over feltet fra morgen til aften hver eneste dag? Du kender det måske. Når børnene først er blevet sendt i børnehave, kalder pligter som arbejde, rengøring, havearbejde og madindkøb. I en travl hverdag kan du let komme til at glemme dig selv, især hvis du altid tilsidesætter egne behov. Det kan ikke blot føre til stress, men i værste tilfælde også depression.

Oplever du jævnligt med hjertebanken, hovedpine, indre uro eller mavesmerter, så kan det meget vel være tegn på, at du er stresset. Der findes ikke en mirakelkur mod stress, men der er ingen tvivl om, at en rejse til udlandet vil gavne både din krop og dit sind. Du kan klikke dig forbi www.bravotours.dk, hvis din krop skriger efter afslapning og forkælelse. Rejs alene eller spørg en af dine veninder, om hun ikke også trænger til en pause fra sin stressede hverdag. Udgifterne til en udlandsrejse er givet godt ud, ifald rejsen afhjælper dine stressproblemer.

Lad andre klare madlavningen

Stresser det dig, at du umiddelbart efter arbejde skal hjem og lave mad til familien? Hvad så med at lade andre klare madlavningen? Du kunne fx. bestille take away, så du kan spare tid og energi på både madlavning og opvask. Du kan finde alt fra lækre salater og sushi til burger og pizza via nettet. På www.just-eat.dk findes der et hav af muligheder, hvor du kan bestille mad fra over to tusinde danske restauranter.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Søde konfekt pindsvin

De her små pindsvin er næsten for søde at sætte tænderne i, meeeeen vi kommer til det alligevel, for det lille konfektstykke er alt for

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet