Bryllup

Anne Bech: Kom i form til dit bryllup

Facts

Anne Bech

Den 33-årige fitnessekspert Anne Bech er aktuel med bogen Tab dig hvor du vil, og som du kan købe lige her.

Som det sidste led i bryllupsforberedelserne giver vi dig her et guide til, hvordan du kommer i form inden brylluppet. Anne bech har hjulpet mange kvinder med at komme i form til deres bryllup, og hun giver os nedenfor sin guide til at komme i form – lige meget hvor langt fra eller tæt på datoen vi er. Læs blot med her:

LÆS OGSÅ: Kan et kirkebryllup være billigt? 

De fleste drømmer om at se fantastiske ud på den store dag, deres bryllupsdag. Det kan få mange til at gå i panik, og starte på en håbløs kur eller begynde at træne alt for meget. Men man er nødt til at acceptere, både at man tit inden sit bryllup har virkelig meget at se til, og at din krop har sine begrænsninger. Det betyder ikke at du bare skal sætte en streg over ”nå at tabe mig 5 kilo” på to do listen over ønsker til bryllupsdagen, bare du ikke tror du kan gøre det på 14 dage.

LÆS OGSÅ: 10 smukke brudekjoler under 2.000 kr.

 

 

7 ting du IKKE skal gøre

1. Tro, at du kan få en helt ny krop (’man kan ikke trylle en gris om til en væddeløbshest’)

2. Presse for meget træning ind, hvis du er stresset

3. Tabe for mange kilo i sidste øjeblik

4. Skære ned på grøntsager og frugt

5. Holde igen med væske for ikke at se tyk ud

6. Blive bange for at spise

7. Glemme din bedre halvdel undervejs, glem ikke at han sikkert synes din krop er skøn, som den er.

Jeg synes bestemt man skal gøre, hvad man kan for at vise sine mest skønne sider af sig selv frem den dag, til gengæld skal man helt droppe de urealistiske forestillinger om, at man kan få en krop som en topmodel inden, hvis man er født som vi fleste er. Ikke engang den dyreste personlige træner kan trylle en gris om til en væddeløbshest, og de kilo du taber på de sidste to uger, tager du højst sandsynligt på igen ret hurtigt.

Det bedste, du kan gøre for dig selv og din krop før et bryllup, er at gå i gang i god tid, og ellers gøre hvad du synes du kan overkomme. Hvis du skal tabe dig meget, og starter med at træne og spise sundt, så ryger kiloene stille og roligt af (ca 0,5-1 kg om ugen), hvis du omvendt har mere brug for at blive mere tonet og strammet op, så kommer det hurtigt.

Uanset, hvad du gør, så lad i hvert fald være med at gå på en crash diet eller en juicefaste uden at du har forberedt din krop på det. Din krops udrensning er nødt til at kunne følge med.

LÆS OGSÅ: Hjemmetræning: 5 effektive øvelser

Resultatet på alt for hårde kure er ofte, at man ligner en der ikke har det godt, mangler farve i kinderne, og ingen energi har. Og DET ville da være værre end 2 kilo mere på sidebenene, i en smuk kjole der er flot ligegyldig hvad.

Spis hellere masser af grøntsager, når du er sulten, 3 hovedmåltider om dagen, med mager protein og lidt sundt fedt som nødder, olivenolie eller avocado, så kroppen får masser af alt det, den har brug for. Den bedste slankekur er:

Spis rigtig mange grønne grøntsager, nul sukker, nul brød og så huske at drikke en masse vand.

De fleste drømmer om at tabe mellem tre og syv kilo. Mange opdager dog, at de slet ikke behøver at tabe så meget, som de tror. Når man begynder at træne, spise sundt og får søvn nok sker der en stor forandring, selv to kilo betyder overraskende meget for, hvordan tøjet sidder og føles.

LÆS OGSÅ: 10 ting du skal undgå ugen op til dit bryllup

Maven

Er det typisk omkring maven, du har svært ved at tabe dig på? Udover træning og kost er det vigtigt, at du fokuserer på om dit stressniveau er for højt, og om du sover godt og nok om natten! Mavefedtet forbindes med for meget kortisol i kroppen, som er hormonet vi producerer for meget af, når vi er for stressede over en længere periode.

Numsen

Hvis det er din bagdel du gerne vil gøre til din fordel, så er det styrketræning og helst noget konditionstræning, som øger blodcirkulationen.

Appelsinhud på lår & arme

Hvis du skal have en stram kjole på, kan det være virkelig irriterende at have appelsinhud på lår eller arme. Der er faktisk ting, du kan gøre for at minimere det. Drik masser af vand og sørg for at øge blodcirkulationen både indvendig og udvendig.

Giv den gas med tørbørstning med en hamphandske (kan købes i Matas og helsekost) og bindevævsmassage ved siden af. Appelsinhud er ligesom små fedtkupéer med rum, der er fyldt op af vand, affaldsstoffer og fedt. Du skal have tømt ’togkupéerne’ effektivt med træning, kost, væske og masser af stimulation af vævet.

 

6 måneder før

Hvad er realistisk? Du kan godt nå både at tabe 15 kilo og komme i superform; seks måneder er nok til at planlægge et helt bryllup. Et godt tip er at finde en inspirerende ’brud’ at følge på pinterest eller Instagram, så bliver du både motiveret og inspireret.

3 måneder før

Hvad er realistisk? Du kan godt nå at tabe ca. 6-10 kilo og tone din krop, især din mave og din bagdel på 12 uger. Et godt tip er at træne intensivt i ca. 45 minutter tre-fire gange ugentlig.

LÆS OGSÅ: 4 gode trænings-vaner

3 uger før

Hvad er realistisk? Du kan godt tabe to-tre kilo, men hvis du har købt kjolen, skal den nok sys ind, og det bliver tre hårde uger. Sørg for at få fedtstoffer og grøntsager nok og drik masser af vand. Du skal være hydreret, ellers ser du træt ud på dagen med røde, tørre øjne.

Når det kommer til træningen, skal du træne hårdt fire gange á 45 minutters varighed og supplere med at være fysisk aktiv ved siden af. Træn to dage, tag en dag fri, og træn to dage, en dag fri.

Når det kommer til kosten, skal du spise masser af kylling, fisk og tilberedte grøntsager om aftenen. Kom olivenolie og smørklat på, så de gode fedtstoffer holdes oppe. Undgå oksekød.

1 uge før

Hvad er realistisk? Det eneste, du kan nå nu, er at få en flad mave.
Kursen er enkel: Drop sukker og brød, drik masser af vand og spis dit sidste måltid kl. 18.00.

Vild med brudevals?

Du kan desværre ikke valse dig slank, men det er et godt supplement, du forbrænder da ca. 250 kalorier på en time. Og må jeg påpege en lille detalje ved at tage timer i dans som et led i forberedelserne. Du kan ikke spise, mens du danser. Det er også én af grundene til, at de taber sig så mange kilo i ’Vild Med Dans’.

Held og lykke og tillykke!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *