Bryllup

11 gode råd og tips fra bryllupsarrangøren 

Facts

Christel Winther 

Følg Christel på Instagram her. 

Bliv inspireret på hendes hjemmeside her

Christel Winther, bryllupsarrangøren over alle bryllupsarrangøre! Hun har lige siden 2002, haft en stor drøm om at blive den førende bryllupsarrangør i Danmark og Skandinavien. Da det blev til en realitet, blev drømmene større. Hvilket nu er resultatet af, at Christel den dag i dag, planlægger bryllupper i hele verden… Spørg lige, om vi er misundelige! 

LÆS OGSÅ: 25 tegn på at dit forhold er stærkt nok til at vare for evigt

Hvis du har fulgt med i programmet ”Købmænd på 1. klasse” så er det sikkert dér, du har set Christel. Vi har i hvert fald fulgt med, og i forbindelse med vores bryllupstema i denne måned, så vi det derfor som en mulighed at spørge Christel til råds, så I kan få de bedste tips. For hvis der er nogle der har styr på planlægning af bryllup, må det være Christel! Læs med nedenunder, hvor hun giver os sine bedste råd. 

1. Planlæg sammen
Tal sammen om jeres drømme, ønsker og budget for dagen.

2. Book i god tid
De gode og populære kirker, lokaler og leverandører bliver hurtig booket, og kan været optaget 2 år frem på særlige datoer. 

3. Vær realistisk
Både med dine ønsker og dit budget.

4. Vær klar til overraskelser
De fleste bryllups budgetter stiger med ca 20-30% fra udgangspunktet, derfor er det vigtigt at holde sig til planerne.

5. Tal sammen undervejs
Husk at det er JERES dag og det er vigtigt at I sammen får jeres drømme for brylluppet opfyldt!

6. Book en tid hos en professional wedding planner
For hvem bygger et hus uden lige at rådføre sig med en arkitekt, og det samme gælder brylluppet. Det vil ofte være jeres første gang og det kan være svært at overskue, hvordan I skal overholde budgetter og planer, for noget der ligger så langt ude i fremtiden. 

7. Fokus
Det er vigtigt at holde fokus undervejs. Du kan let igennem et helt år blive inspireret og her er det vigtigt at bevare den oprindelige plan, for ellers kan planer og økonomi løbe løbsk.

8. Der er forskel…
På om du er mand eller kvinde. Vi planlægger meget forskelligt og det er vigtigt at respektere hinandens forskelligheder i planlægningen. Er du kvinde, så brug dine veninder eller din wedding planner til at tale alle de mange detaljer igennem (kvinder har det behov) og er du mand, så brug vennerne til at læsse lidt af på, når snakken om tyl, roser og om det er lys eller mørke pink der er rigtig – bliver for meget.

9. Lav prioritetslister
Lav en til hvert element i planlægningen. På denne måde har I allerede tidligt, taget stilling til mange ting på forhånd, som gæsteliste/antal, stedet, kirken eller i det fri, transporten som hestevogn eller veteranbil og alt det andet der er vigtigt at få på plads, inden der går stress i den.

LÆS OGSÅ: Elegante vielsesringe på tre budgetter

10. Lav en plan B
Der er mange ting du ikke kan kontrollerer på dagen, og ved at have en plan B der tager højde for dårligt vejr og andre detaljer, giver du dig selv en ro, fordi du kan slappe af, velvidende om at der er tænkt over tingene

11. Rejs væk
Honeymoon er en meget vigtig del af brylluppet, da det er her I to for første gang som nygifte kan se hinanden i øjnene og nyde jeres nye titler som ægtefolk. I svæver på en lyserød sky og kan blive ved med at vende og dreje detaljer fra jeres bryllupsdag, nyde det hele og lade det bundfælde. Derfor er det vigtigt, at I rejser væk fra hverdagen bare et par dage – det behøver ikke være en lang eller dyr rejse, her handler det mere om blot at komme et sted hen hvor der ikke skal ordnes vasketøj, handles ind og gøres rent, så væk fra hverdagen et par dage – og nyd hinanden!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *