Min motionscyklus

Selvom jeg ofte er aktiv og elsker at dyrke motion, så dyrker jeg ikke motion hele året rundt. Jeg har ikke en fast træningsrutine som jeg følger hver eneste måned. Istedet følger jeg min egen motionscyklus, som jeg ikke rigtig kan komme af med. Min motionscyklus har forskellige faser, så lad os starte et vilkårligt sted i cyklussen og kalde fasen for “I’m doing it”.

Fase 1: I’m Doing It

I denne fase dyrker jeg motion ca. 3 gange om ugen af ca. 1 times varighed. Jeg har det godt med mit krop og er meget opmærksom på mit eget velvære. Jeg spiser sundt og mit energiniveau er i top. Intet kan slå mig ud. Jeg nyder dagene og får det optimale ud af dem, ved at stå tidligt op og gå tidligt i seng.

Fase 2: I Did It And It Feels Great

Nu kommer den næsten uundgåelige fase, hvor jeg måske kommer til at holde en lille pause eller måske helt afbryder min ellers så gode rutiner fra sundhedsperioden. Det kan skyldes travlhed på arbejdet, sygdom eller måske bare noget psykisk. Weekenderne er fyldt med skønne og sjove arrangementer og nu har jeg jo knoklet så hårdt i så lang tid, for at kjolen skulle sidde ordentligt – så nu skal den fandeme også luftes og hvad så med at jeg ikke lige får trænet, man skal jo heller ikke blive fanatisk.

Fase 3: I Wish I Could Do It 

Kjolen sidder af helvedes til! Jeg begynder at træne igen imorgen, men ååårh det orker jeg jo egentligt ikke. Hulk, hulk! Jeg vil meget hellere blive her i min sofa, hvor jeg jo sidder så godt. Hvor er det uretfærdigt, der er jo alle de bøger jeg skal have læst og alle de tv-serier som jeg skal se. Jeg har bare lyst til at hygge.

Fase 4: I Have To Do It

NU kan det være nok! Imorgen begynder jeg at træne.. Nej, imorgen passer jo faktisk ikke så godt – jeg starter på mandag! Mandag er en god dag og denne gang gør jeg det. Lad os gå ud og spise i aften – en ordentlig middag, for fra på mandag, så er det slut. Gud, er det allerede torsdag? Hvor er det uretfærdigt “Ja, to croissanter, tak”. Næste uge passer også meget bedre – dér går jeg igang (denne fase kan være meget lang).

Fase 5: I’m Back to doing it

Endelig! Der er kommet nyt center med nogle nye og spændende hold, som jeg da skal prøve – så nu er jeg meldt til og pengene er betalt. Så er vi igang igen! 2 gange om ugen og det føles så godt, som om jeg faktisk altid har gjort det.

Læs mere om Christianes motionscyklus i bogen Dit Sunde Liv 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Søde konfekt pindsvin

De her små pindsvin er næsten for søde at sætte tænderne i, meeeeen vi kommer til det alligevel, for det lille konfektstykke er alt for

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet