Fortællinger fra min karriere: Helene Skytte

Helene Skytte er 34 år og PR og kommunikationschef hos Ganni og har været med til at etablere det danske brand som et af de mest toneangivende og stilsættende herhjemme. Vi elsker Gannis univers og har fået lov til at kigge lidt med bag facaden i hendes kreative og travle hverdag i modebranchen, hvor alt altid er under forandring og der aldrig er to dage, der er ens.

Helene Skytte er 34 år og PR og kommunikationschef hos Ganni og har været med til at etablere det danske brand som et af de mest toneangivende og stilsættende herhjemme. Vi elsker Gannis univers og har fået lov til at kigge lidt med bag facaden i hendes kreative og travle hverdag i modebranchen, hvor alt altid er under forandring og der aldrig er to dage, der er ens.

Q

Hvad ville du være, da du var barn?

A

Jeg har altid elsket at være kreativ, og som barn ville jeg gerne arbejde med design eller reklame.

Q

Hvad var dit første job?

A

Som 13-årig var jeg avisbud, og derefter arbejdede jeg i et solcenter, hjalp til i en tøjbutik og var receptionist i et fitnesscenter. Jeg havde flere jobs på én gang som ung og var meget arbejdsom samtidig med skolen.

Q

Hvad er din uddannelse?

A

Jeg har taget en HHX og en toårig marketing- og kontoruddannelse på Esbjerg Business Academy.

Q

Hvordan kom du ind i PR- og kommunikationsbranchen?

A

Siden mit første job hos kosmetikvirksomheden Allison, har jeg arbejdet inden for marketing, PR og kommunikation. Jeg vidste bare, at det var dét, jeg skulle. Der var ingen tvivl.

Q

Hvordan endte du hos Ganni?

A

Jeg blev introduceret for Nicolaj Reffstrup, der er direktør for og medejer af Ganni, og det viste sig at være et godt match.

Q

Hvordan vil du beskrive dét, du laver? 

A

Jeg har ansvaret for al PR, marketing, kommunikation og visuelt materiale hos Ganni. Det er et bredt ansvarsområde med mange kreative opgaver og ledelsesansvar. I afdelingen er vi også en PR-koordinator, en studentermedhjælper og to praktikanter.

Q

Hvordan ser en gennemsnitlig dag ud i dit arbejdsliv?

A

Mine dage er aldrig ens, og det er både inspirerende og udfordrende. Jeg har ofte mange møder, både internt med design, salg og vores webshopafdeling. Og eksternt med modemagasiner, stylister, bloggere, VIP’s og så videre. Jeg modtager og sender utrolig mange mails, taler meget i telefon, er på fotooptagelser, rejser til udenlandske modeuger og besøger vores PR-bureauer i de forskellige lande.

Q

Hvad er det ideelle arbejdsmiljø for dig?

A

Et kreativt miljø med gode kolleger og en god stemning, som betyder alt.

Q

Hvordan er det at arbejde med mode?

A

Det er inspirerende, forandrende og meget spændende. Mode er jo ikke bare et arbejde, men bliver en livsstil.

Q

Hvor finder du inspiration?

A

Det gør jeg i bøger og magasiner, i kunst og på internettet. Og så bliver jeg inspireret af at kigge på mennesker, blogs og interiør. Og når jeg rejser. 

Q

Hvad er det mest udfordrende ved dit job?

A

Der er altid fart på, og jeg har mange projekter i gang på én gang. Det kræver hårdt arbejde, og der er hele tiden deadlines, som jeg skal forholde mig til. Ofte er der mange oveni hinanden, så det er vigtigt, at jeg er struktureret og kan prioritere i mine opgaver. Derudover skal jeg være kreativ og innovativ hver eneste dag.

Q

Hvad elsker du mest ved dit job?

A

Der er heldigvis mange ting: mine kolleger, mine samarbejdspartnere, mine relationer, kreativiteten – og så selvfølgelig moden.

Q

Hvordan balancerer du arbejdsliv og fritid?

A

Det er klart en af mine udfordringer. Jeg er meget dedikeret til mit job og har til tider svært ved at lægge arbejdet fra mig. Når jeg kommer hjem, sørger jeg dog for at være sammen med mine drenge og nyde tiden med dem. Men for det meste bliver computeren tændt igen i løbet af aftenen, når de sover.

Q

Hvordan slapper du af?

A

Det gør jeg sammen med min familie, med sommerhusture, løbeture samt pilates og yoga. Jeg har behov for at koble helt af en gang imellem for at kunne yde mit maksimale, når det bliver krævet af mig.

Q

Hvordan har du oparbejdet dit netværk?

A

Jeg elsker mennesker, og jeg elsker at møde nye mennesker og skabe relationer. Jeg var meget genert som barn, men det er jeg bestemt ikke længere. Mennesker interesserer mig, og derfor spørger jeg altid ind til dem, jeg møder for at lære lidt mere om dem. Det tror jeg, har betydet meget for mit netværk. Omvendt er jeg også selv åben og udadvendt og er indstillet på at tale om alt fra mode til dagligdagsproblemer. Det skaber et jordnært og samtidig professionelt netværk, hvor mange bliver til regulære venskaber.

Q

Hvad gør du for at dygtiggøre dig?

A

Jeg følger tidens trends og følger særligt meget med i, hvad der foregår på de sociale medier og blogs for altid at være på forkant med udviklingen. Derudover sparrer jeg med mit netværk inden for PR samt med relevante fagpersoner. Både herhjemme og internationalt. Jeg kan godt lide at læse og lære nyt, så jeg vil heller ikke udelukke, at jeg på et tidspunkt vil efteruddanne mig.

Q

Hvad har været din største succes?

A

At have været med på en spændende femårig rejse med By Malene Birger, hvor vi voksede fra et mindre brand til et stort internationalt brand. Og så er det fantastisk at være med til den udvikling, som Ganni er i gang med nu.

Q

Hvad er du mest stolt over at have opnået?

A

At være en del af Ganni-teamet og se brandet vokse. Vi vandt prisen som årets brand til ELLE Style Awards, og det betød meget for mig og Ganni, fordi det var en anerkendelse af vores hårde og dedikerede arbejde. 

Q

Har du et godt råd til én, der gerne vil ind i PR-branchen?

A

Vær åben og arbejdsom. Man kan sagtens arbejde sig op fra bunden. Det kræver bare, at man har flair for det og er villig til at kæmpe for det. Og at man er god til at skabe relationer.

Q

Hvad er dine fremtidsdrømme?

A

Jeg elsker mode, og jeg elsker at arbejde med mennesker, så jeg håber på at blive i branchen og dygtiggøre og udvikle mig.

 

Læs også fortællinger fra

Karen Marie Groth – Sangerinde & iværksætter

Ditte Lysgaard Vind – Seniorrådgiver

Stinne Hjortlund Kristoffersen – Projektleder & programansvarlig

Anne Riber – Gallerist & agent

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet

Gaven til mændene i dit liv

Annonce The-Basics.dk er en dansk webshop, der har specialiseret sig i undertøj og strømper til mænd. Tøjet sælges i praktiske flerstyks pakninger og leveres hurtigt