Life&Beyond

3 tips til en vellykket præsentation på jobbet 

Det kan være skræmmende og grænseoverskridende at skulle fremlægge et projekt over for chefer, medarbejdere eller lignende. Og hvordan forbereder man sig bedst muligt? Vi giver dig her 3 tips til hvordan du skaber en vellykket præsentation. 

LÆS OGSÅ: 5 måder til at fremme ligestillingen på jobbet

1. Lav en liste
Det kan være en god idé, at lave en liste over de punkter, du gerne vil komme ind på. Du skal ikke skrive hele linjer, da man så har en tendens til at læse op. I stedet skal du skrive stikord. Det hjælper dig til at holde strukturen, og vise at du har styr på det, du gerne vil sige. Vigtigst af alt er at du forbereder dig og ikke forventer, at dine ledere styrer oplægget. 

2. Læs dine gamle noter
Hvis du før har lavet en præsentation, kan du kigge på dine gamle noter. Se hvad formålet var dengang, og se om du kan huske, hvad du gjorde godt, og hvad du eventuelt skulle gøre af bedringer. 

LÆS OGSÅ: Women in Business: Andrea Elisabeth Rudolph

3. Bed om en heads-up 
Er du ny i branchen, eller er det din første gang, så spørg din chef om hvilke spørgsmål du skal forvente, og hvad du bliver evalueret på. Du kan endda spørge dine medarbejdere om hvordan processen er. Brug dine medmennesker omkring dig. 

Now is your time to shine! 

Kilde: thelist.com 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *