5 måder til at fremme ligestillingen på jobbet 

Flere og flere virksomheder er blevet opmærksomme på vigtigheden af ligestillingen på jobbet. Undersøgelser har vist at flere kvinder betyder bedre beslutningstagere, mere innovation og endda større økonomisk afkast. 

Så hvordan kan vi hurtig fremme ligestillingen på jobbet? Så hurtigt, at vi kommer til at se forandringerne i vores levetid? Der er mange ting, vi kan gøre i vores daglige rutine på arbejdspladsen. Her er 6 måder til at fremme ligestillinge på:

LÆS OGSÅ: Women in Business: Andrea Elisabeth Rudolph

1. Spørg om en lønforhøjelse 
Mænd elsker at bede om lønforhøjelse. Det er næsten som en hobby for dem, men det er det ikke for kvinder. Vær stærk, og spørg om lønforhøjelse. Det handler om, at gøre dem opmærksom på dit arbejde, og hvis mændene kan få lønforhøjelse, så kan kvinderne det også! 

2. Støt andre kvinder
Kvinder konkurrerer med hinanden på arbejdet, og hvis man vil fremme ligestillingen, så skal man stoppe med det omgående. Find i stedet en kvinde, du ikke kender så godt og spørg om I skal drikke en kop kaffe sammen. Snak om noget fantastisk andre kvinder har udført. Giv nogle gratis karriereråd til andre kvinder, bare fordi.

3. Kritiser (forsigtigt) andre kvinder
Hvis du opdager at en ny kvinde på jobbet ikke har passende tøj på, eller der er andre regler, som du kan se, at hun ikke er blevet gjort opmærksom på. Så gør hende opmærksom på det. Hun vil højst sandsynlig ikke synes om, at du fortæller hende det i første omgang, men vil senere være dig taknemmelig, for at have fortalt hende det. Hvis du ikke synes, at det er passende at gøre på arbejdet, så inviter hende ud på drinks, og flet det ind i samtalen på en naturlig måde. 

LÆS OGSÅ: Forfatter Julie Badura: Jeg har flere gange haft lyst til at trykke på stop-knappen

4. Gør dig selv synlig, og sørg for at alle ved hvem du er 
De fleste kvinder er opdraget til ikke at prale. Men du er nødt til at sørge for, at alle i virksomheden ved hvem du er, og hvorfor du er så god. Find måder hvorpå du kan møde nye folk, der ikke er i din afdeling, og ligeledes gør dem opmærksom på dig, og hvad du står for. Byg dit eget omdømme, som en sej kvinde, virksomheden ikke kan leve uden. 

5. Del dine oplevelser 
Viden er magt. Deltag i organisationer, og hjælp med at sikre, at din virksomhed ved, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Del ud af dine oplevelser og erfaringer. Det er samtidig med til, at virksomheden får øjnene op for dine kvalifikationer, og kvindernes plads på arbejdsmarkedet. Du kan samtidig identificere nogle centrale områder, du gerne vil ændre på, og hæve dem til ledelsen. 

Kilde: www.popsugar.com 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Søde konfekt pindsvin

De her små pindsvin er næsten for søde at sætte tænderne i, meeeeen vi kommer til det alligevel, for det lille konfektstykke er alt for

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet