Her er kvinden der skal gøre ishockey interessant i Danmark

Næste år afholdes den største sportsturnering, vi nogensinde har haft herhjemme. Og der er hverken tale om håndbold eller fodbold… Det er nemlig VM i ishockey som kommer til Danmark i 2018. Det er 36-årige Maja Grimnitz som har fået opgaven at markedsføre begivenheden, og med andre ord: Gøre ishockey interessant hos os danskere. Vi har talt med Maja for at høre mere om, hvilke opgaver der ligger forude, og hvorfor ishockey er en sport vi burde få øjnene op for!

LÆS OGSÅ: Nilüfer Sahin: God kommunikation kan være afgørende for dine mål

VM i ishockey skal afholdes i Danmark til næste år. Hvad er din rolle under denne begivenhed?

Jeg er ansat som CMO i det projekt selskab, som skal afvikle VM 2018. Dvs. jeg er ansvarlig for den kommercielle del af projektet i form af al markedsføring og kommunikation i ind- og udland, samt salg af sponsorater og hospitality. Kort sagt er det min opgave at sørge for at VM i Ishockey bliver markedsført til udenlandske fans, specielt vores svenske naboer, danskerne og erhvervslivet. VM i Ishockey 2018 er den største sportsevent nogensinde på dansk jord og det er en oplevelse vi gerne vil invitere alle til at deltage i.

Hvordan forbereder man sig til så stort et event?

Jeg har arbejdet med sportsmarketing hele min karriere, så det giver en masse brugbar erfaring i forhold til forberedelse af et projekt af denne kaliber. Vores opgave er at tage alle de fantastiske elementer ishockey indeholder og de mildest talt imponerende resultater Danmark har opnået i sporten, og pakke det hele ind i den verdensklasse event som VM i Ishockey er. Vi har delt forberedelserne til eventen og markedsføringen generelt op i tre faser, og de beskriver rigtig godt hvordan vi forbereder os til en event som denne.

– Første fase “Ignite” handler om at få etableret VM 2018 i medierne og ishockey fansenes hoveder.

– Anden fase “Tease” tager afsæt i Ishockey VM 2017, som vi bruger som et springbræt til at komme bredere ud med vores fortælling om hvor stor og imponerende en event der kommer til Danmark i 2018.

– I tredje fase “Launch” går vi op i højeste gear og her handler det om at få alle med og få spændingen/hypet til at peake.

Vigtigst af alt, vil jeg dog sige, forbereder man sig ved at sætte et dream team, bestående af de helt rigtige personer, til at gennemføre og eksekvere den strategi vi har lagt. Jeg er rigtig tilfreds med det hold jeg har fået samlet.

Hvad er de største udfordringer ved at markedsføre et event som VM i ishockey til danskerne?

Vi er ikke just et traditionelt vintersportsland. Vores største udfordring er helt sikkert at rykke VM ud af den “niche” og få fortalt folk, at dette er ikke “bare” en vintersportsevent – det er en af de største sportsevents i verden og det er underholdning, action og adrenalin på et niveau vi normalt kun kender fra de nordamerikanske sportsligaer. Ishockey VM er for alle, det er for de hardcore fans, det er for familierne og det er for dem som gerne vil opleve verdensklasse underholdning.

Har du et succeskriterie i forhold til dit arbejde med VM i ishockey?

Vi har en række strategiske målsætninger, som omhandler hvordan VM skal være med til at løfte sporten men også brande Danmark. Det er jo ret fantastisk at et lille land som Danmark, kan hoste en event af denne størrelse. Derudover er der selvsagt nogle målsætninger for vores billetsalg og arenaer.

Hvilke aktiviteter vil vi kunne forvente at se allerede i 2017?

Vi lancerede vores hjemmeside og Facebookside allerede i starten af 2017. I maj måned lancerede vi vores billetsalg og dermed første større kampagne på TV, online og OOH. Vi har netop annonceret Kronprinsen som protektor for VM 2018, det gjorde vi ved en presseevent i Køln (hvor VM 2017 foregår) hvor også udenlandske medier deltog. Vi vil snart præsentere vores maskot og lancere en fan-konkurrence for at finde et godt navn til den. Derudover er vi i fuld gang med at klargøre lanceringen af et skoleprogram, som skal give de danske folkeskoler mulighed for også at blive en del af dansk sportshistorie, når VM lander i Herning og København næste år.

Til september lancerer vi det offentlige billetsalg og vi arbejder allerede nu hårdt på ideer til hvordan vi kan gøre det til en sjov milepæl for fans og medier. Vi har i det hele taget hele tiden mange bolde oppe i luften for at sikre, at der ikke er stilhed omkring det kommende Ishockey VM.

LÆS OGSÅ: Cathrine Østerberg har gjort sin passion for is til sin levevej

 Hvad er det særlige, som ishockey kan?

Ishockey er en enormt underholdende sport, der er alt hvad man kan ønske sig af en sand blockbuster – fart, spænding, adrenalin og action. Spillerne er nogle af det sejest atleter jeg kender, når det kommer til det niveau de skal kunne præstere på både teknisk og fysisk – når de har fået udstyret på og løber på isen, er det rene superhelte. Jeg har ikke oplevet mange andre sportsgrene med så festlige fans, de er der for at fejre sporten og det er ikke unormalt at man ser fans fra forskellige, konkurrerende, hold/lande feste arm i arm både før, under og efter kampen.

Hvorfor skal vi opleve ishockey live, når VM næste år kommer til Danmark?

Ishockeyfan eller ej, så kan man ikke undgå at få gåsehud når de største af de største løber på isen i de to verdensklasse arenaer Royal Arena og Jyske Bank Boxen. Vi ønsker at når man tager til kampe under VM, så er man underholdt fra man ankommer til arenaerne og til man går hjem igen. Lights, camera, action!, live oplevelsen kan ikke gengives andre steder og suset når spillerne tørner sammen på isen og fansene hepper på deres hold, skal bare opleves live.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Søde konfekt pindsvin

De her små pindsvin er næsten for søde at sætte tænderne i, meeeeen vi kommer til det alligevel, for det lille konfektstykke er alt for

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet