Er du gravid? Her er det bedste for dig & dit barn

Facts


Chloe Bjoerk

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk

www.currame.com

Er der noget mere fantastisk? Graviditet er smukt og skønt, men bestemt også en udfordring for din krop! Det er nemlig sådan, at babyen skal vokse, og det gør den via dine næringsstoffer og depoterne i din krop! Derfor skal du virkelig have ekstra fokus på dine kropsbehov i denne periode og fyld gerne din krop op med en masse gode byggematerialer! Du kan hjælpe din krop ved at booste den, så din krop er klar til 9 måneders graviditet.
 

Sådan booster du din krop!

– Det er top vigtigt at dit blodsukker er stabilt, både for at undgå unødvendige cravings, humørsvingninger og hormon-kuk 🙂 Derfor: spis hver 2.-3. time eller 6 gange om dagen.

– Få masser af vand, vores krop består af mere end 70 % vand, og derfor skal der vand til at lave nye baby-celler.

– Få så meget søvn som muligt. Når vi sover healer vores krop op, og den ro har du og baby brug for.

– Få så mange grøntsager som muligt, gerne i alle former og farver.

Kosttilskud, der er vigtige:

– En god og stærk multivitamin – husk, du skal bruge næring til 2 mennesker.

– Probiotic – flora til din tarm.

– Omega 3 – olie til jeres celler, tarm, hjerne og immunforsvar

– L-Glutamin – en skøn aminosyre, der er med til at opbygge muskler og tarm og berolige vores nervesystem.

– Chlorella eller spirulina – gerne over 2 gr. dagligt.

– C-vitamin – Fantastisk vidundermiddel, den er god for alt – gerne over 4 gr. fordelt ud på dagen. Vælg ikke depot.

– D-vitamin – vigtigt for mange fysiologiske funktioner i kroppen, herunder knogler, sind og hormonsystem.

– E-vitamin – stærk antioxidant som booster dit immunforsvar og beredskab imod de frie radikaler.

– Calsium – styrker knoglevæv og immunforsvar

– Magnesium – styrker knoglevæv og immunforsvar og bruges i celleropbyggelse

– B12 – “ha’ det godt’ vitamin – super for vores tarm og mindset

– B6 – god mod kvalme og styrker immunforsvaret.

– B9 (folic acid) minimum 400 mcg. (anbefales i Danmark). Jeg vil sige minimum 800 mcg, tag den gerne methyleret. Folinsyre et vigtigt B-vitamin, som har stor betydning for kroppens celledeling og er vigtigt for dit barns vækst og udvikling. Det modvirker samtidig tidlig abort, svangerskabsforgiftning og lav fødselsvægt.

– Jern, gerne via krauterblut, spirulina og chlorella. Blodvolumen stiger i kroppen under graviditet, derfor har man ofte behov for jerntilskud, så de røde blodlegemer kan transportere ilt rundt i kroppen.

– Zink – Stor betydning for vækst og udvikling under graviditeten

Homøopatisk ampulkur til opbyggelse

LÆS OGSÅ: Lider du af mange myggestik?

Oplever du meget kvalme?

Ingefær er godt mod kvalme. Lav enten ingefærte eller lav en gingerbeer. Du kan også presse godt med ingefær ned i din yndlingsjuice.

Ingefær-lakridste:

– 3-5 skiver frisk ingefær

– 1 tsk. tørret lakridsrod

– 1⁄2 l. kogende vand

Hæld kogende vand over ingefær og lakridsrod og lad teen trække i minimum 5 min. Kan også nydes afkølet.

Gingerbeer:

– 3-6 tsk fulde kokospalmesukker (daddelsirup, stevia eller andet du har)

– 2 cm skrællet ingefær

– Saften fra 1⁄2 citron

– 2 dl. vand eller æblejuice uden sukker

– Danskvand

Blend ingefær, kokospalmesukker, citronsaft og vand/æblejuice godt sammen. Det skal blendes så fint som overhovedet muligt. Hæld det gennem en si, tilsæt danskvand og evt. isterninger, mynteblade og skiver af citron.
 

Ved kvalme:

– Vomitusheel og traumeel mikstur kan hjælpe. (købes i helsekosten)
 

Når du har født og er færdig med at amme, som i øvrigt er super vigtigt for dit barn, da det ligger grundstene for dit barnets immunforsvar, indre liv mv., så er det vigtigt at du oprette dit hormonsystem igen. Du skal i gang med at opbygge din krop og fylde depoterne op igen.
 

Du kan se mere fra Chloe på InstagramFacebook eller Currame.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet