Styrk din babys immunforsvar med vigtige bakterier

Mangel på bakterier og mælkesyrebakterier kan faktisk påvirke den næste generations immunforsvar. Det lyder måske skørt, at bakterier kan gøre noget godt? Jamen det kan de altså for din lille nye! Når en lille ny kommer til verden ved en naturlig fødsel, overføres der nemlig en masse gode bakterier fra mor til baby. Men et stigende antal kejsersnit og kostvaner har simpelthen sat en stopper for bakteriernes formering.   

LÆS OGSÅ: 8 grunde til, hvorfor din mand er en fantastisk far til dine børn

Vi har her i samarbejde med Lactocare fundet nogle gode råd til dig der lige har født, eller til dig som er gravid til hvordan du kan få gang i maven. Lactocare skal tages under graviditeten eller mens du ammer.

Det siges, at 68% af de danske kvinder ikke kender til fordelene ved Omega 3 og dens gavnlige effekt under en graviditet. Samtidig døjer hver 3. kvinde desværre med dårlig mave under graviditeten, og det kan resultere i, at barnet også får problemer med maven i dens første levetid.

Gode råd

Babymaver
– Lær dit barns “sprog” at kende! “naaah” betyder fx sult, “Eh eh eh” betyder “hjælp mig af med en bøvs”. Jo mere du lytter, jo nemmere bliver det at slippe af med luften, mens den stadig “kun” klemmer i de øvre luftveje og dermed forebygger mavesmerterne længere nede i tarmene.

– Prøv med lidt babymassage. Lav fx rolige cykelbevægelser med barnets ben, når det ligger på ryggen eller massér barnets mave blidt med en flad hånd omkring navlen i urets retning.

– Massér det midterste af babys fod. Mellem fodballer og hæl. Dette stykke svarer til tarmsystemet i zoneterapien.

– Et varmt brusebad i mors eller fars arme, stopper som regel øjeblikkeligt gråden og afspænder muskler og nervesystem.

Gravide maver
– Dyrk blod yoga og øv den dybe vejrtrækning. Det styrker den del af nervesystemet der hedder parasympatikus, og som giver tarmene ro til at fordøje.

– Supplér din kost med grønt mad. Fermenterede madvarer er guf for mælkesyrebakterierne i tarmen – og fibrene i grøntsagerne hjælper tarmen med at fordøje føden.

– Drik rigeligt med vand og fx grøn juice og te. Hold igen med kaffe og søde drikke, da det får naturlige svampe i tarmsystemet til at vokse og muligvis overtage pladsen fra de gode bakterier, som fremmer fordøjelsen.

– Overvej, i samråd med din læge eller jordemoder, at skifte jernprodukt, da nogle er kendt for at kunne give forstoppelse.

 

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet