Sund is

Ingredienser

1 hel banan (enten
almindelig eller frossen)

2 håndfulde frosne
bær efter eget valg

2 store spiseskefulde skyr

Lidt flydende honning
(frivillig, men giver lidt sødme,
hvis bærerne er sure)

Lidt kokosmel (frivillig)

Tine fra Aarhus har været så sød at dele opskriften på sin favoritmorgenmad. Hun har delt opskriften sund is med os og skriver følgende:

Stort set hele sommeren har min morgenmad bestået af det jeg selv kalder sund is.
Jeg laver det på slum, og man kan putte næsten hvad som helst i og så mætter det hele formiddagen og er fyldt med proteiner og vitaminer.

Sådan gør du

Sund is blendes enten i en almindelig blender eller i den minihakker, der ofte hører til en stavblender.

Denne blanding bliver til en frisk, sødlig og cremet “is” som spises med ske eller drikkes med sugerør (jo mere skyr man putter i, desto mere flydende bliver den) Man kan også hælde lidt appelsinjuice is, hvis man vil lave det til en smoothie.

Du kan finde Tine på Instagram under navnet @Tinehhansen

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

8 råd til bedre hud

Køb bogen GLØD – Sund kost, Smuk hud Af Christian Grønhøj og Morten Fenger   Indeholder reklamelinks Kost har stor betydning for hudens sundhed, og